قدس/ علی محمدزاده: در اقدامی غیرمعمول، انجمن اولیا و مربیان یکی از نواحی آموزش و پرورش مشهد اقدام به ارایه جدول نرخنامه سرویس مدارس کرده است.

 اقدام عجیب انجمن اولیا و مربیان در تغییر نرخ سرویس مدارس مشهد

براساس قوانین و عرف حاکم، نرخ سرویس مدارس هر ساله از سوی شورای اسلامی شهر تعیین و برای اجرا ابلاغ می‌شود که سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به ترتیب برای خودروهای سواری و خودروهای جمعی (ون و مینی بوس) به عنوان ناظر انجام وظیفه می‌کنند.
در سال جاری نیز جدول نرخ سرویس‌ها در سال تحصیلی 95-94 از سوی شورای شهر مشهد تصویب و ابلاغ شد که براساس آن نرخ اعلامی دوره اول و دوم ابتدایی برای خودروهای پراید و پیکان 37 هزار و 500 تومان است که به ازای هر یک کیلومتر دو هزار و 500 تومان به آن اضافه می‌شود.
در جدول اعلامی نرخ‌ها در هشت بخش به تفکیک خودروها و دوره‌های آموزشی مشخص شده، به بیان ساده تر اینکه برای چهار گروه خودروها شامل (1) پراید و پیکان (2) پژو و سمند (3) ون (4) مینی‌بوس به تفکیک برای هر کدام قیمت دو گروه از دانش آموزان شامل دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه معین شده است.
به طور مثال برای خودروهای پراید و پیکان در دوره اول و دوم ابتدایی با احتساب یک کیلومتر 40 هزار تومان و برای همین خودروها در دوره اول و دوم متوسطه تا یک کیلومتر 47 هزار تومان مصوب شده است.
اما اقدام غیرمعمول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش برای شهر مشهد حذف کامل ستون حداقل قیمت‌ها (دوره اول و دوم ابتدایی) در تمام گروه خودروهاست یعنی شروع قیمت‌ها حتی برای دوره اول و دوم ابتدایی نرخ اعلامی برای دوره اول و دوم متوسطه در نظر گرفته شده است و جدول اعلامی آن‌ها چهار ستون دارد، در حالی که جدول اعلامی شورا و تاکسیرانی هشت ستون دارد بر همین اساس والدین گروه‌های اول و دوم ابتدایی به جای پرداخت 40 هزار تومان تا یک کیلومتر باید 47 هزار تومان بپردازند و به همین ترتیب مبلغ هفت هزار تومان بیشتر برای تمام مسیرها اعمال شده است که اگر در شمار دانش آموزان ضرب شود، رقم قابل توجهی می‌شود.
البته این تفاوت ارقام در جدول اعلامی از سوی این انجمن برای خودروهای پژو و سمند دو هزار و 400 تومان و برای خودروهای ون و مینی بوس پنج هزار تومان است، یعنی عملاً والدین دانش آموزان این آموزش و پرورش وجه اضافی خارج از ضابطه‌ای را پرداخت می‌کنند که تنها مستند آن تصمیم غیرقانونی اعضای انجمن اولیا و مربیان است که مرجع قانونی نرخگذاری نیستند، اما در ترفندی خاص، سعی در دور زدن قانون داشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.